سئوکار کیست ؟

سئوکار کیست ؟

سئوکار در زمینه برنامه ریزی سایت ها برای گرفتن رتبه بالاتر در گوگل فعالیت می کند. در صنعت سئو دو مسئله بسیار مهم است. یکی ارتباطات و یکی شفافیت. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجوگربه مشتری این امکان را می دهدتا بتوانند محصولاتو اطلاعات مورد نظرشان را بوسیله گوگل پیداکنند. یک سئوکار با مطالعه درباره این موضوع به جستجوی موضوعی می گردد که محبوبیت آن در گوگل در ال افزایش است و تلاش می کند نتایج جستجو را برای سایت مورد نظرش بهبود بخشد.چون موتورهای جستجو مدام تغییر می یابند سئوکارها باید دانش و آگاهی خودشان در این زمینه را به روز کنند. یک سئوکار حرفه ای باید تغییراتی که گوگل و غیره برای پاسخگویی به خواسته کاربران اعمال می نماید راشناسایی کند و استراتژی مناسب با آن را برای وب سایت خود وضع کند. به همین علت است که شرکت های خدمات سئو به گسترش آموزش سئو می پردازند.

یک متخصص سئو چه کاری انجام می دهد ؟

این را باید دانست که آیتم های زیادی برای رتبه دهی به سایت ها وجود دارد و توجه به این مهم که کدام آیتم بیشترین تاثیر را بررتبه یک سایت دارد کار بسیار دشواری است. آنچه درباره کار یک سئو کارمهم است اینکه همواره باید به دنبال کلمات کلیدی محبوب باشد وراههایی برای افزایش ترافیک سایت و متعاقب آن برخورداری از مشتری بیشتر ایجادکند. اماباید دانست که در سئوی مدرن چیزی بیشتر از کلمات کلیدی و متا تگ ها مورد نیاز است.

منظور از سئو چیست ؟

به بهینه سازی موتورهای جستجو سئو گفته می شود. در واقع سئو مجموعه اقداماتی است که به افزایش ترافیک یک وبسایت منتهی می شود. از این طریق می توان کسب و کار یا محصول مورد نظر را به مشتریان بیشتری معرفی نمود. با دیده شدن بیشتر سایت و جا گرفتن آن در صفحات نخست جستجو مشتریان بیشتری به دست می آورید و در آمد بیشتری کسب می کنید.

سئو چه کار می کند ؟

برای بهینه سازی سایت و صفحات خود ابتدا باید با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا باشید. این را بدانید که موتورهای جستجو به بررسی محتوای سایت شما می پردازند و باعث دیده شدن سایت شما می شوند. البته گوگل استانداردهای مورد نظرش را فاش نمی کند. اما متخصصان سئو به دنبال فاکتورهای مورد نظر گوگل می روند و برای بهتر شدن کارشان از آن استفاده می نمایند.

موتورهای جستجو زمان رتبه بندی سایت سه مرحله را دنبال می کنند که آن سه مرحله به شرح ذیل است … 1- کراول کردن : موتورهای جستجو ربات هایی دارند که وظیفه آنها اسکن کردن سایت ها و صفحات مربوط به آن است. این عمل باعث می شود محتوای سایت در نتایج جستجو قرار گیرد. 2- ایندکس کردن : با این عمل وب سایت و صفحات آن در نتایج جستجو قرار می گیرد . اگر این عمل توسط موتورهای جستجو انجام نشود هیچ شانسی برای دیده شدن نخواهید داشت. 3- رتبه بندی : گوگل پس از تایپ عبارتی توسط شما براساس موقعیت جغرافیایی زبان و تجربه کاربری مرتبط ترین سایت ها با کلمات جستجو شده را می یابد و ارائه می نماید.

چگونه سئو کار بشوم ؟

لزوما تمام افرادی که سئو کار شده اند از ابتدا با هدف مشخص و قطعی رو به این شغل نیاورده اند. بسیاری از سئو کارها به صورت اتفاقی وارد این شغل شده اند. پس از آن مهارت های بسیاری در این زمینه کسب نموده اند. هیچ رشته دانشگاهی در این زمینه وجود ندارد و یادگیری سئو به تخصص و علاقه شما بستگی دارد. اما اینک تلاش داریم به شما بیاموزیم چگونه تبدیل به یک سئو کار شوید. اولین نکته ای که در این زمینه بسیار مهم است علاقه است. بی شک شما دوست ندارید وارد حوزه ای شوید که به آن علاقه ای ندارید. اگر به این حوزه کاری علاقه  دارید می توانید یک متخصص خوب سئو شوید.

نکته مهم دیگر شناخت اصول مهم سئو است. یک متخصص سئو باید این مهم را بداند که سرنوشت کارش در گروی شیوه کار موتورهای جستجو است. بنابراین باید در این زمینه و نحوه کار موتورهای جستجوگر اطلاعات کافی داشته باشد. در واقع این ربات ها هستند که در مورد ارتباط محتوای شما و کلیدواژه ها قضاوت می کنند. امازمانی که اطلاعاتتان درباره سئو کامل شد وقت آن می رسد که برای کسب تجربه دانش خود را برروی وب سایتتان پیاده کنید. بنابراین لازم است با تگ ها آشنا شوید و آن را آزمایش کنید.

چهارمین موضوعی که در این خصوص حائز اهمیت است یادگیری یک سیستم مدیریت محتوا مانند ورد پرس است. اینک مدتهاست که یک سوم وب سایت های دنیای وب با ورد پرس ساخته می شوند. بنابراین اگر می خواهید یک سئو کار موفق باشید باید با ورد پرس آشنا شوید. چرا که ورد پرس تاثیر مستقیم و غیر مستقیم زیادی بر عملکرد سئو دارد. همچنین یادگیری و کار با ابزارهای آنالیز سرچ نیز حائز اهمیت است.

سئوکاران از شیوه های گوناگونی برای بهینه سازی محتوا استفاده می کنند. اصل سئو یادگیری کار باابزارهای گوگل است. این دو موضوع برای انجام کارهای سئو بسیارمهم هستند. ششمین موضوع حائز اهمیت این است که شما باید بدانید موتورهای جستجو هرروزه درحال تغییر هستند. بنابراین شما باید همواره اطلاعات خود در این زمینه را آپدیت کنید. شناخت آخرین الگوریتم های گوگل به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید بهترین تصمیم را برای بهینه سازی وب سایت خود بگیرید ودر بین رقیبان پیروز باشید.

استراتژیست سئو چه کسی است و وظیفه او چیست؟

به شخصی که با شناخت و استفاده درست از استراتژی ها کاربران را به سمت محتوای سایت راهنمایی می کند استراتژیست سئو می گویند.درواقع یک استراتژیست سئو کلید واژه ها وموضوعات گوناگون را طوری بهینه سازی می کند که مخاطب آن را پیدا کند ومتوجه حرفه ای بودن سایت بشود.

مهارت هایی که یک استراتژیست سئو باید داشته باشد چیست؟

یک استراتژیست سئو باید بداند سه بخش اصلی سئو شامل سئوی فنی داخلی و خارجی است. او باید این توانایی را داشته باشد تا کارها را اولویت بندی کند. این امر باعث می شود امور مهم مشخص شوند وجا نمانند. مثلا فرآیند بک لینک سازی زمان بر و مهم است و اگر می خواهید چنین پروسه ای را شروع کنیدزمان طولانی تری برای آن در نظر بگیرید. همچنین یک استراتژیست سئو باید دارای تفکر انتقادی باشد تا بتواند موضوعات مختلف را تجزیه و تحلیل کند. داشتن فن بیان خوب آشنایی با کدنویسی و شناخت اصول بازاریابی و داشتن سایر مهارت های نرم از جمله ویژگی هایی است که به یک استراتژیست سئو در راستای بهتر شدن و حرفه ای بودن کمک می کند.

لازم به ذکر است چون هر وبسایتی برای دیده شدن نیاز به بهینه سازی دارد بنابراین بازار کار یک استراتژیست سئو خوب است چرا که نیاز به یک متخصص برای اعمال استراتژی لازم احساس می شود. علی ایحال در آمد یک استراتژیست سئو یکسان نیست و به عوامل مختلفی از جمله مهارت و میزان تجربه بستگی دارد.

یک کارشناس سئو چه وظایفی دارد؟

کارشناس سئو باید از سه بخش بهینه سازی سایت آگاه باشد. هر یک از این بخش ها یعنی سئوی داخلی و خارجی و فنی یک سری کارهای جزی اما مهم را در بر دارند. همچنین بهینه سازی سایت ها برای تلفن همراه نیز از دیگر وظایف یک کارشناس سئو است تا کاربران موبایل بتوانند با آسودگی از مطالب وبسایت استفاده کنند. آنالیز و تجزیه و تحلیل نیز تاثیر زیادی در کیفیت نهایی فرآیند خواهند داشت. در یافت بک لینک و نظارت برروند رشد سایت و بهبود آن نیز از دیگر مسئولیتها و وظایف یک کارشناس سئو است. یک کارشناس سئو و مهارت هایی که باید داشته باشد شبیه مهارت های یک سئو کار و استراتژیست سئو است. اما تفاوت در میزان نیاز به هر توانمندی است. میزان اهمیت مهارتها در جایگاههای شغلی با هم متفاوت است. به عنوان مثال یک استراتژیست سئو باید مهارت بالایی در آنالیز داشته باشداما یک کارشناس سئو باید به طور تخصصی و کامل در امور سئو تخصص داشته باشد ….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تماس از واتساپ