چرا خودروهای ملی معمولاً خوش فروش هستند؟

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید خودرو دست دوم این است که نگهداری خودرو هزینه زیادی نداشته باشد و لوازم جانبی آن نیز به‌راحتی در دسترس باشد. فروش خودرو‌های چینی، کره‌ای و وارداتی به دلیل اینکه معمولاً در زمینه‌ی خدمات پس از فروش و تأمین قطعات مشکلاتی را به همراه دارند، کار دشواری است. اما خودروهای تولید داخل به‌صورت همه‌جانبه توسط تولیدکننده‌های داخلی حمایت می‌شوند. درنتیجه لوازم جانبی این خودروها به‌وفور در فروشگاه‌های مختلف یافت شده و قیمت آن‌ها نیز در سطح معقولی قرار دارد. به‌علاوه بیشتر این خودروها برای رفت‌وآمدهای شهری خودروهایی جمع‌وجور و کم‌مصرف هستند. درنتیجه در بازار خودروهای کارکرده خواهان بیشتری دارند.

پژو 206

پژو 206 یکی از پرطرفدارترین خودروهای هاچ‌بک در ایران است که از سال 1380 تاکنون در خیابان‌های ایران حضور دارد. محبوبیت پژو 206 در زمان آغاز عرضه، یک محبوبیت جهانی بود. تا جایی که این خودرو توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را نیز به خود اختصاص دهد. یکی از مهم‌ترین مواردی که توانسته پژو 206 را به یکی از خوش‌فروش‌ترین خودروهای ایرانی تبدیل کند، مصرف سوخت پایین و ابعاد جمع‌وجور آن است.

این موارد به حدی برای مصرف‌کنندگان اهمیت دارد که حتی کم بودن فضای عقب برای سرنشینان نیز نتوانسته تیراژ فروش خودرو پژو 206 را در بازار خودروهای نو و کارکرده پایین آورد. با این حال خریداران این خودرو بیشتر زوج‌های جوان، بانوان و رانندگان جوانی هستند که به دنبال یک خودروی جمع‌وجور، پرشتاب و کم‌مصرف برای رانندگی در سطح شهر می‌گردند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که پژو 206 نسبت به سایر خودروهای بومی شده دیگر هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارد که این مورد در نمونه‌های دست دوم آن بسیار مشهودتر است.

دنا پلاس

دنا پلاس را می‌توان یکی از خودروهای ملی دانست که با ایجاد تغییرات ظاهری جزئی بر روی دنا به بازار آمد. این خودرو برای نخستین بار در سال 95 قدم به خیابان‌های ایران گذاشت و یکی از محصولات شرکت ایران‌خودرو است. دنا پلاس در حال حاضر در سه مدل دنده‌ای ساده و توربوشارژ و اتوماتیک ساده به بازار عرضه شده است. با این حال بیشتر مدل‌های موجود در بازار خودروهای دست دوم از نوع دنده‌ای هستند. دنا پلاس را می‌توان یک خودروی خانوادگی دانست. زیرا تاب‌گیری حدودا 13 تا 14 ثانیه‌ای آن چندان رقم قابل‌توجهی برای یک رانندگی پرهیجان نیست.

با این حال می‌توان گفت که مدل توربوشارژ این خودرو نسبت به سایر رقبا مانند پژو پارس اتوماتیک و پارس تندر است. هرچند که فروش خودرو دنا پلاس در بازار خودروهای کارکرده کار چندان دشواری نیست، اما به هر حال نمی‌توان از ایرادات فنی آن گذشت. این ایرادات که در نسخه توربوشارژ مشهودتر است، شامل مواردی مانند تأخیر در پاسخگویی نسبت به فشردن پدال گاز است. به‌علاوه نسبت به رقبای چینی و کره‌ای مانند هیوندای النترا، چری آریزو 5 توربو و کیا سراتو در هنگام شروع به حرکت یک سنگینی در دنا پلاس احساس می‌شود. شاید بتوان گفت دلیل اصلی این تأخیر در شروع حرکت و پاسخگویی فناوری توربوشارژ، جعبه دنده‌ای است که به خوبی نتوانسته با پیشرانه توربوشارژ ارتباط برقرار کند.

جمع‌بندی

فروش خودرو در بازار خودروهای کارکرده پروسه‌ای است که ممکن است تا ماه‌ها به طول انجامد. به همین دلیل اگر قصد شما از خرید خودرو سرمایه‌گذاری و ارزش بخشیدن به پولتان است، باید خودرویی را خریداری کنید که بتوانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به پول نقد تبدیل کنید. به‌علاوه باید خودروی خود را درجایی برای فروش ارائه دهید که بازار فروش شمارا محدود نکند. بنابراین قرار دادن خودرو در یک بنگاه معاملاتی تنها منجر به طولانی‌تر شدن فرایند فروش خودرو است. در این بین بعضی افراد بودجه اولیه کافی برای انجام خرید و فروش خودرو مورد نظر خود را ندارند، پس راه حل چیست؟

فروش اقساطی خودرو، در شرایط نابسامان اقتصادی که روزانه شاهد گران‌تر شدن خودرو و کاهش قدرت خرید مردم هستیم می‌تواند به افرادی که قصد خرید قسطی خودرو را دارند امکان رسیدن به ماشین دلخواهشان را بدهد. همان‌طور که می‌دانید در فرایند لیزینگ خودرو، خریدار مبلغ به توافق رسیده شده را به صورت قسطی به شرکت لیزینگ مورد نظر پرداخت می‌کند. از جمله مزایای خرید اقساطی خودرو می‌توان به تنوع در طرح خودروها و کوتاه بودن زمان واگذاری اشاره کرد. همراه مکانیک در طرح فروش اقساطی خودروهای کارکرده خود این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با پرداخت نصف پول خودرو، صاحب آن شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید خودرو اقساطی به این لینک مراجعه کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تماس از واتساپ