سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو به تکنیک کارهایی گفته می شود که روی سایت مورد نظر انجام میشود تا به صفحه ی اول گوگل و به رتبه 1 صفحه برسد.

 

سئو برای بهبود سایت شما موثر است ، زیرا شاید هزاران سایت با نام و نشان شما در موتور سرچ گوگل وجود  داشته  باشد و همچنین با فایل نظیر شما ، با کمک سئو میتوانید رتبه بهتری داشته باشید. صد در صد فروش و ارائه خدمات بیشتری خواهید داشت.

 

 

سئو کار کیست؟

سئوکار یا فرد متخصص بهینه سازی سایت شخصی است که با استفاده از راهکار ها و اصول بهینه سازی سایت صفحه شما را روبه بهبود میبرد.

 

سئو چند نوع دارد؟

تکنیک های سئو را متخصصین به چند نوع تقسیم کرده اند:

سئو کلاه سفید :

این نوع تکنیک سئو ، تکنیک درست و ارزش مندی برای سایت شما است.

ما با این سئو از فرهنگ و ادب نیز داریم استفاده میکنیم تا طبق فرمان قوی  به بالاترین رتبه می رسد.

و وقتی که شما از سئو کلاه سفید استفاده میکنید گوگل وقتی از سایت شما بازدید کرد به شما صد در صد اجازه ی فعالیت همیشگی را در اولین صفحه و شاید لینک اول بدهد.

 

سئو کلاه خاکستری :

این سئو نه خوبه و نه بده جزو متوسط ها هست .

این تکنیک با تعقلب انجام میشود طوری که با لینک زیادی از گوگل زمان بیشتری از گوگل میگیرند تا در صفحه ی اول زمان بیشتری را بمانند.

ولی همیشگی نیست و بالاخره زمان تموم میشه پس از این تکنیک دوری کنید چون برای سایت شما خوب نیست.

 

سئو کلاه سیاه :

این سئو خیلی خطرناک برای سایت شما است.

این سئو در ظاهر هم شما را زود به صفحه ی اول گوگل و هم شما را زود به رتبه های اصلی میبرد.

ولی چون مثل فیلترشکن که تحریم را دور میزند شما نیز قوانین گوگل رو دور زدید خیلی زود شما از رتبه های اصلی باید خداحافظی کنید و دیگر شما دسترسی به سایت تون را دیگر ندارید و راه بازگشتی هم وجود ندارد.

الان شاید برای شما یه سوال دیگه هم پیش آمده باشد که آیا سئو های دیگری هم وجود دارند؟

بله وجود دارند ولی مثل این 3 نوع نیستند:

مثلا ما بعضی از سئو ها را درون سایت انجام میدهیم مثل :

کلمات کلیدی ارزشمند: مثل سئوکار، سئوکار برتر و…

چگالی کلمات کلیدی :

سعی کنید که از کلمات کلیدی زیاد از حد استفاده نشود چون اگر چاگلی این کلمه بدون پسوند و

پیشوند استفاده شود الگوریتم مرغ مگس خوار.

    توضیحات متا :

وقتی چیزی را سرچ میکنیم در گوگل و صفحه گوگل برای ما باز میشود ، گوگل نسبت به کیفیت محتوی متن شما ، قسمتی از توضیحات متا شمارا نشان کاربر میدهد و کاربر با خواندن ان لینک شمارا باز میکند پس بنا بر این باید در توضیحات متا از کلمات کلیدی استفاده کنید و از آن به عنوان تبلیغ پیج خود استفاده کنید در اصل باید مقداری از محتوی متا را با کلمات هدف یا کلیدی پر کنید و مقداری را هم با چکیده ای از مطالب سایت خود اماده کنید که کاربر راحت تر شما را پیدا کند.

بهینه سازی سئو :

استفاده از کلمات کلیدی هدف در اول محتوی شما به سئو شما کمک میکنند.

عنوان مطلب را حتما در تگ <H1 > قرار دهید.

تیتر هایی جز عنوان اصلی را در داخل تگ <H2> قرار دهید.

نظم و نوع تنظیم ساختار(H1. H2. H3)

اینطوریکه  H3زیر مجموعه  H1و  H2میباشد یعنی اگر  H3داریم حتما H2  و H1 هم وجود دارد.

از H1 برای کلمات یا تیتر های خیلی ارزشمند استفاده کنید و H2 را برای کلمات یا تیتر هایی استفاده کنید که ارزششان از H1 کمتر است و H3 را برای کلمات یا تیتر هایی استفاده کنید که از H2 ارزششان کمتر است و H4 را برا یمتن ها یا تیتر هایی استفاده کنید که ارزششان از H3 کمتر است و به همین ترتیب از بقیه ی H ها استفاده کنید.

لینک سازی داخل سایت :

 

حداقل سعی کید 2 3 تا لینک در هر مطلب سایت خودتان بگذارید تا کاربران سایت شما زمان بیشتری را در سایت شما بمانند.گوگل هم متقاعد میشود که سایت شما بازدید کننده دارد و به شما اعتماد میکند پس بنابراین از سایت شما بازدید بیشتری به طورمداوم انجام میشود.

با لینک دادن به سایت های خوب دیگر هم میتوانید پیشرفت و بازدید خوبی را ببینید.

درست است که با لینک دادن به سایت های دیگر درست است که باعث پیشرفت سایت های دیگر هم میشوید ولی برای سایت خودتون هم مفیده هم وقتی شما اطلاعات کاربردی تر از سایت خوب دیگر نوشته اید گوگل به شما بهای بیشتری می دهد.

انکر تسکت ها :

انکر تکست یا عنوان و اسم لینک که به رنگ ابی در لینک شما مشخص است باید یه سری موارد را رعایت کنید تا سئو بهتری داشته باشید اععم از:

کلمات کلیدی کاربرده شده و نوشته ای مربوط به سایت و استراتژی مناسب برای لینک

 

این چند تا نمونه ای از سئو های داخل خود سایت بودند ما خیلی بیشتر از چهار نمونه در سایت سئو داریم مانند:

  • افزایش لینک های خارجی
  • تغییر اسم فایل ها
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • سئو چیست؟
    سئو از چه بخش هایی تشکیل شده است.
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده صحیح از عنوان
  • بهینه سازی محتوا

انواع بهینه سازی سایت

بطور کلی گوگل 4 نوع سئو دارد که ما در جملات زیر آن ها را برای شما شرح داده ایم.

سئو درونی: به تمام تکنیک هایی که  درون سایت اتفاق می افتد سئو درونی (داخلی) میگویند.

سئو بیرونی: به تمام تکنیک های که در بیرئن سایت رخ میدهد سئو ی بیرونی (خارجی) می گویند.

سئو تکنیکال: سئو فنی (تکنیکال) به کل جنبه های تکنیکی وب سایت که روی بهینه سازی سایت تاثیر گذار است، می پردازد. چیز هایی مثل هاست، سرعت وب سایت، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در بهینه سازی سایت تکنیکال انجام شود.

سئو محلی: به تکنیک های بهینه سازی هایی که برای یک ناحیه یا محله خاص انجام می شود می گویند.

 

 

ممنونم که تا اینجا در کنار ما بودید.

پویا خزایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تماس از واتساپ