بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

به طور خلاصه بازاریابی محتوا به معنای تولید و انتشار محتوایی جذاب است که مخاطب را ترغیب به خرید و یا استفاده از خدمات می کند، این نوع از تبلیغات و بازاریابی به حفظ مشتریان قبلی و افزودن مشتریان جدید می پردازد.
همچنین بازاریابی محتوا باعث می شود سئو سایت بهبود پیدا کند و به صفحه اول گوگل راه پیدا کند.

انواع بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا دارای انواع و اقسام مختلفی است که مخاطبان می توانند از طریق هر یک به معرفی کسب و کار خود بپردازند و سودآوری بیشتری را تجربه کنند، در ادامه به معرفی انواع بازاریابی محتوا می پردازیم:
• وبلاگ: با طراحی یک وبلاگ ساده و به کارگیری محتوا نویس سایت می توان به دیده شدن کسب و کار خود کمک بسیاری کرد.
• تصاویر: از طریق انتشار تصاویری که حاوی محتوا هایی جذاب و دارای پیامی هستند می توان مخاطب بیشتری را جذب کرد.
• اینفوگرافیک: با استفاده از اینفوگرافیک بسیار بیشتر از انتشار تصاویر می توانید به جذب مخاطبان کمک کنید.
• وبسایت: طراحی وبسایت نیز از انواع بازاریابی محتوا است، که از طریق آن می توانید به دیده شدن کسب و کار خود کمک کنید.
• کتاب: با استفاده از کتاب های الکترونیکی یا فیزیکی می توانید در تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار خود موفق عمل کنید.
• پادکست: پادکست نیز از دیگر بازاریابی محتوا است که در حال حاضر باعث مشهور شدن بسیاری از کسب و کار ها شده است.
• ویدئو ها: درصد بازدید محتواهای ویدئویی بسیار بیشتر از سایر محتوا ها است، و از طریق آن می توانید به راحتی مخاطبان را به خود جذب کنید.

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا شامل ویژگی ها و مزایای بسیاری است که در ادامه این مطلب به شرح این ویژگی ها می پردازیم:
• از جمله مزایای بازاریابی محتوا می توان به جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش آنلاین اشتره کرد.
• برند های معتبر از طریق بازاریابی محتوا با صرف هزینه ای بسیار ناچیز می توانند بر میزان فروش خود بیافزایند.
• برند ها با استفاده از بازاریابی محتوا می توانند نام تجاری خود را به همه افراد جهان بشناسانند.
• بازاریابی محتوا اعتبار یک برند را افزایش می دهد و باعث می شود تا مشتریان آن را جز برند های معتبر و خوش سابقه تلقی کنند و همواره از محصولات و یا خدمات آن استفاده کنند.

اصول بازاریابی محتوا

برای دستیابی به محتوایی با کیفیت باید با اصول بازاریابی محتوا آشنا شوید، با بکارگیری اصول بازاریابی محتوا حتم داشته باشید که می توانید فروش محصولات خود را چند برابر کنید.
1. از اولین اصول بازاریابی محتوا تبلیغ کردن است، شما در محتوا به صورت مستقیم نباید به تبلیغ محصولات خود بپردازید.
2. محتوا نویس در محتوا باید از زبان شخص سوم سخن بگوید و به عنوان صاحب برند صحبت نکند زیرا باعث سلب اعتماد مشتریان خواهد شد.
3. نحوه نگارش نیز بسیار مهم است و در حین نوشتن محتوا سعی داشته باشید به صورت حرفه ای مطالب را بنویسید که برای تمامی کاربران قابل فهم باشد.
4. سعی کنید تمام سوالات و نیاز های کاربران را در محتوای خود پاسخ دهید تا مشتری ترغیب به خواندن باقی مطالب شود.
5. نوشتن جمع بندی تمام مطالب محتوا بسیار مهم است و مخاطب را کمک می کند که مطالب را درک کند و به راحتی تصمیم بگیرد.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به معنای تبلیغ محصولات و خدمات یک برند با روش های مختلف و با هدف جذب مشتریان بیشتر است.
آموزش صفر تا صد بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا نیازمند مهارت های بسیاری است که داشتن این مهارت ها لازمه موفقیت هر برندی است، لازم به ذکر است که برای آموزش بازاریابی محتوا نیاز به استعداد خاصی ندارید و با اطلاع از این مهارت ها و پرورش آن در خودتان می توانید به خوبی در بازاریابی محتوا موفق عمل کنید، در این مطلب آموزش بازاریابی محتوا برای مبتدیان را تهیه کرده ایم که در ادامه به آن می پردازیم:
• در ابتدای آموزش بازاریابی محتوا کامل باید هنگام محتوا نویسی باید شناخت کامل از مخاطبان داشته باشید و بر طبق نیاز و خواسته آن ها محتوا نویسی کنید.
• برای آموزش بازاریابی به زبان ساده می توان گفت که برای نوشتن در رابطه با هر موضوعی سعی کنید اطلاعات لازم را به دست آورید و با فردی متخصص در این زمینه مشورت نمایید.
• سعی کنید برای نوشتن هر محتوایی هدف تعیین کنید، اگر بی هدف مطلب بنویسید فقط زمان را بیهوده صرف می کنید.
• به آنالیز رقیبان خود بپردازید و در مورد رقیبانتان تحقیق کنید و سعی داشته باشید در محتوای خود نقطه ضعف های آن ها را پوشش دهید تا محتوای کامل و جامعی را به مخاطبان‌ عرضه نمایید.
• در مورد کلمات کلیدی اطلاعات لازم را به دست آورید و بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید.
• و در آخر همواره سعی داشته باشید در بازاریابی محتوا از لینک ها استفاده کنید.

آموزش استراتژی محتوا

به طور کلی استراتژی محتوا تولید محتوا را در یک زمان مناسب بررسی و منتشر می کند، در قبل به خوبی شما را با آموزش بازاریابی محتوا آشنا کردیم، در ادامه با آموزش انواع استراتژی محتوا به شما خواهیم گفت که چطور با استراتژی محتوا بتوانید اقدام به تولید محتوایی ارزشمند نمایید.

• با روحیات و نیاز های مشتریان به خوبی آشنا شوید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا نمایید.
• قبل از تولید محتوا از رقبای خود اطلاعات کامل و جامعی بدست آورید و آن ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید، و نقاط ضعف آن ها را در محتوای خود پوشش دهید.
• با ایجاد یک فایل راهنما می توانید تعیین کنید که هر محتوای شما با چه فرمت و استانداردی تولید شود.
• استفاده از تقویم محتوایی، تقویم محتوایی به شما اعلام می کند که محتوای شما در چه ساعت و تاریخی به مخاطب عرضه شود، استفاده از تقویم محتوا در بازاریابی محتوا به شما کمک خواهد کرد تا محتوا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد.

هدف از استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به طور صحیح برنامه ریزی کنید.
به طور خلاصه بدون استراتژی محتوا هرگز نخواهید توانست هدف مشخصی داشته باشید و موفق عمل کنید.

معایب بازاریابی محتوا

برای رسیدن به رتبه برتر گوگل باید محتوایی با کیفیت ارائه کنید، اما در فرایند بازاریابی محتوا چالش هایی نیز وجود دارد که ممکن است شما را دچار مشکل کند، مثلا امروزه بسیاری از مشاغل از بازاریابی محتوا استفاده می کنند، بنابراین رقبای زیادی در این زمینه خواهید داشت که باید برای رسیدن به صفحه اول گوگل از تمامی آنها گذر کنید.
با بازاریابی محتوا در اینستاگرام و سایر فضا های مجازی درست است که هزینه بسیار کمی را باید بپردازید اما در مقابل باید زمان زیادی را صرف تولید انواع محتوا ها نمایید.
از دیگر معایب بازاریابی محتوا پیدا کردن منابع دست اول و یونیک است که توسط آن بتوانید محتوایی غیر کپی و یونیک تولید نمایید.

جمع بندی:

در این مطلب بازاریابی محتوا را به خوبی برای شما شرح دادیم و شما را با انواع آن و استراتژی محتوا به خوبی آشنا کردیم، بنابراین می دانید که بازاریابی محتوا راهی ارزشمند برای جذب مشتریان و مخاطبان است و باعث جلب اعتماد مشتریان به حیطه کاری شما خواهد شد، اگر می خواهید به خوبی از پس این بازاریابی برآیید و به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنید باید برنامه و هدف درستی برای تولید محتوا و ارائه آن داشته باشید، و همچنین می توانید از دوره های بازار محتوا برای تسلط بیشتر در این زمینه استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.