دکوراسیون برپایه روستیک

در این مطلب قصد داریم با هم درباره سبک روستیک و چیدمان در این سبک با هم صحبت کنیم .
سبک رستیک یک نوع چیدمان به شیوه‌ای ساده و طبیعی روستایی می باشد البته وقتی اسم سبک روستایی را می شنوید منظور روستاهای تاریخی و خانه‌های نمور قرون وسطایی نیست و بیشتر منظور سبک خانه‌های روستایی زیبا در آسیای شرقی ، اروپای مرکزی و مناطق زیبای آفریقا می‌باشد
کلمه روستیک از ریشه لاتین آن به معنای روستایی می باشد که به نام یک سبک غیر رسمی در آمریکا شناخته شده که سبک چیدمان و مبلمان آن دور از هرگونه و تجملات و زرق و برق بوده و بر پایه استفاده از عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب شکل گرفته است .
در واقع هدف این سبک ساده زیستی و دوری از مصنوعات غیرطبیعی و پناه بردن به طبیعت پیرامون برای رفع نیازها نیاز است , تا با آوردن طبیعت به داخل خانه آرامش و صمیمیت واقعی را تجربه کنیم و l نوعی جدایی انسان از طبیعت را جبران کند .


این سبک قدمتی ۲۰۰ ساله داشته و در این سبک برای تاکید بر ایجاد حس سادگی طبیعی و فرسودگی عناصر در کف ،سقف و دیوار ها از متریال چوبی، سنگی و فلزات و قطعات بدون تزئینات اضافی استفاده می‌شود همچنین برای سایر وسایل نیز از متریال های طبیعی نظیر کفپوش های پوست حیوانات ، شاخ حیوانات و شومینه هایی با سنگ‌های بزرگ و طبیعی و لاشه استفاده می شود .

در این مقاله می خواهیم چند نکته برای داشتن یک خانه رستاک را با هم بررسی کنیم.

۱_استفاده از رنگ‌های طبیعی و فرم طبیعی متریال:

در سبک روستیک سعی میشود از تمام متریال ها  به همان شکل طبیعی که دارند استفاده شود.
بیشتر رنگ ها در این سبک خنثی و سرد بود که می‌توان با استفاده صحیح از برخی از رنگ‌های تند و جسور روح جدیدی را به فضا اضافه کرد .
همچنین سنگ‌های استفاده شده برای شومینه و سایر عناصر به همان حالت خشن و زبر خود باقی می‌ماند و اغلب از چوب به شکل خام و بدون رنگ یا کیلر براق کننده استفاده می شود .


۲_وجود شومینه :

وجود شعله در خانه های روستیک جزو اصلی ترین المانها و تاثیرگذارترین جز ها می باشد که سبب ایجاد تعادل در فضا شده و از  سردی سنگ و فضای سرد محیط کم می‌کند و گرما به محیط می بخشد در این چیدمان  شومینه ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که علاوه بر گرما امکان پخت و پز را نیز در صورت تمایل فراهم کند.
همچنین فرم ظاهری شومینه ها باید طبیعی بوده و از سنگ های به شکل طبیعی که هستند استفاده شود .حضور سنگ های مصنوعی یا بریده شده و مهندسی در این شومینه ها کاربردی ندارند .

۳_ همان طور که اشاره شد برای کف پوش ،سقف و حتی گاهی دیوارها در این سبک از چوب در شکل و رنگ طبیعی خود استفاده می شود ،گاهی نیز برای ایجاد تعادل رنگ در فضا دیوارها را به وسیله رنگ سفید می پوشند .
نکته بارز در این طراحی ها وجود تیرهای چوبی است که در سقف، ستونها و در دیوارها کار گذاشته می‌شود باید به طور واضح مشخص شود همچنین قاب چوبی پنجره ها که معمولاً ضخیم و و مشخص هستند به عنوان تزیینات پنجره استفاده میشود .


۴_اسباب و اثاثیه در سبک روستیک:

همانطور که گفتن تمام عناصر موجود در چیدمان روستیک در طبیعی ترین حالت خود بوده  برای مبلمان ها بیشتر از مبلمان های چرمی با ابعاد بزرگ و میزهای چوبی سنگین استفاده می‌شود به گونه‌ای که متریال سازنده آنها بارزترین بخش آن مبلمان ها باشند .
همچنین برای تزیینات از عناصر طبیعی و موجود در طبیعت نظیر الوارهای بریده شده و میزهای کوتاهی که از تنه های بریده درختان در اشکال مختلف بریده شده است استفاده می شود.
پارچه ها و یا فرش هایی که در این سبک استفاده می‌شود از الیاف طبیعی مانند پشم چوب حصیر و کرباس می‌باشند همچنین الگو و پترن های پوست حیوانات زیر یکی از اشکال پرکاربردترین سبک می باشد .
نکته دیگر این است که تامین نور در این سبک عمدتا باید از طریق نور طبیعی خورشید باشد به همین علت اغلب پنجره‌ها را سرتاسری و فاقد پرده تعبیه می کنند.

اگر دوست دارید درباره ی انواع کابینت آشپزخانه ، کابینت های ممبران و یا کابینت های هایگلس بیشتر بدانید روی عناوین کلیک کنید.

گروه مهندسی آراکس با داشتن کادر مجرب و متخصص در طراحی و ساخت دکوراسیون آشپزخانه و آشپزخانه مدرن آماده ارائه مشاوره به شماست با ما تماس بگیرید تا با بازدید از فضای شما از مشاوره رایگان و تعین قیمت کارشناسان بهره مند شوید.

21-88475748

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تماس از واتساپ