نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان چیست و چرا هر سازمانی به آن نیاز دارد

در مطلب معرفی سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل، به تعریف این مفهوم و روش پرداختیم و از مزایای استفاده از این سیستم گفتیم. همچنین به بررسی حوزه‌هایی پرداختیم که مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌تواند روی آن‌ها اثرگذار باشد و به بهبود کارآیی و بهره‌وری آن‌ها کمک کند. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ معرفی یکی از نرم‌افزارهای مدیریت ناوگان برویم و بدانیم چگونه این نرم‌افزار می‌تواند کنترل بخش ناوگان یک مجموعه را راحت‌تر کند. همراه باشید.

 

نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان چیست

نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان برنامه‌ای است که وظایف مربوط به کسب‌وکار شما را مدیریت، کنترل، تجزیه و تحلیل، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی می کند. این نرم‌افزار تمام برنامه‌ها و راه‌حل‌ها برای انجام وظایف مختلف را یکجا جمع کرده است و این امکان را برای‌تان به وجود می‌آورد تا تجزیه و تحلیل جامعی از داده‌ها داشته باشید و بر اساس آن پیشنهادهای هوشمندانه‌ای که توسط این نرم‌افزار به شما پیشنهاد می‌شود را رد یا قبول کنید.

البته مهم‌ترین تأثیر استفاده از هرگونه ابزار مدیریت دیجیتال این است که گردش کار در سازمان‌تان به صورت خودکار در می‌آید و فرایند انجام کارها بهینه می‌شود. سیستم‌های نرم‌افزاری مدیریت ناوگان، گلوگاه‌های موجود در فرایندها را آشکار می‌کنند، کار خدمات میدانی را راحت‌تر می‌سازند، بر مبنای تجزیه و تحلیل‌های به‌دست‌آمده فرایند انجام کار را به طور مداوم بهبود می‌دهند و ابزارهای ردیابی GPS و telematics را یکپارچه می‌کنند. همچنین این نرم‌افزارها در کنار ویژگی‌های ذکر شده، قابلیت تشخیص خودرو و مراقبت از آن، مدیریت سوخت و ردیابی ناوگان، بهینه‌سازی مسیر، نظارت بر ایمنی راننده و امکانات سیستم CRM را در یک نرم‌افزار اتوماسیون کاربرپسند، به صورت یکجا در اختیارتان قرار می‌دهند.

نرم‌افزارهای مدیریت ناوگان نیاز شما به جمع‌آوری داده‌ها را برطرف می‌کنند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در هر زمان از شبانه‌روز بتوانید وسایل نقلیه‌ی ناوگان خود را ردیابی کنید. یک نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان می‌تواند شرکت شما به یک شرکت بهینه، مشتری محور، ایمن و سازگار با محیط زیست تبدیل کند و درهای تازه‌ای به روی سازمان شما بگشاید.

برای طراحی نرم‌افزار مدیریت ناوگان چه معیارهایی را باید رعایت کرد

هر چه فرایند تنظیم سیستم‌های دیجیتالی بهتر و فکرشده‌تر انجام شود، نرم‌افزاری که به دست می‌آید، کابرپسندتر است و طراحی بصری بهتری دارد. پیش از سفارش و طراحی یک نرم‌افزار مدیریت ناوگان، چند متغیر و مسأله وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کنید تا در نهایت بهترین نرم‌افزار مدیریت ناوگان را داشته باشید. این متغیرها شامل موارد زیر می‌شوند:

نیازهای شغلی شما چیست؟

کدام یک از فرایندهای انجام کار باید خودکار سازی شود

چه داده‌هایی قرار است جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شود

مدیر ناوگان چه ابزارهایی را در اختیار ندارد و به چه ابزارهایی برای انجام بهتر کارها نیاز دارد

مدیر ناوگان چرا به این ابزارها نیاز دارد

دقت کنید، تنها زمانی کار را به دست توسعه‌دهنده‌ها و برنامه‌نویس‌ها بسپارید که درک کاملی از اهداف تجاری شرکت شما به دست آورده باشند و به طور کامل بدانند این نرم‌افزار قرار است چه کارهایی برای شرکت شما انجام بدهد.

 

چرا شرکت شما به یک ابزار و سیستم خودکار برای مدیریت ناوگان حمل و نقل خود نیاز دارد

در حال حاضر چگونه فعالیت یک کامیون را در ناوگان خود رصد می‌کنید؟ اگر از ده‌ها برنامه و دستگاه دستی یا نیمه‌دستی برای پردازش داده‌ها استفاده می‌کنید، وقت آن است که به استفاده از یک روش هوشمندانه برای مدیریت ناوگان خود روی آورید. در ادامه به دو دلیل اصلی می‌پردازیم که چرا استفاده از یک نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان، می‌تواند انتخاب خوبی برای کسب‌وکار شما داشته باشد.

جریان‌های عظیم داده را مدیریت کنید

اگر در سازمان‌تان مدیریت بیش از یک واحد ناوگانی را برعهده دارید، احتمالاً می‌دانید که هر یک از این واحدهای ناوگانی هر روز مقدار زیادی اطلاعات تولید می‌کنند. اطلاعاتی در مورد مسیرهای رانندگی (توسط GPS ردیابی می‌شود)، مصرف سوخت (از کارت‌ سوخت‌های رانندگان)، سفارشات فعلی از جمله سفارش‌های تحویل داده شده، تحویل داده نشده و وضعیت تحویل در آینده (که از طریق نرم‌افزارهای CRM‌ پیگیری می‌شود)، به علاوه داده‌های زیاد دیگری که در مورد رفتار و برنامه کاری رانندگان و شرایط فنی وسایل نقلیه شما وجود دارد.

پیگیری همه این داده‌های telematics، بدون وجود یک داشبورد جامع، بسیار دشوار است، به خصوص اگر از چندین ابزار و سیستم و نرم‌افزار برای حل هر یک از این مشکلات استفاده می‌کنید. نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تمام داده‌ها را در یک مکان جمع‌آوری کنید و در نتیجه وضوح و دید بیشتری از هر یک از این عملیات‌ها و گردش کار به دست بیاورید.

 

ناوگان خود از طریق یک سیستم مدیریت کنید

جمع‌آوری تمام داده‌ها در یک سیستم به شما کمک می‌کند تا با آگاهی و سرعت بیشتری، تصمیمات معقول‌تر و بهینه‌تری بگیرید. علاوه بر این، نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان معمولاً برای پردازش اطلاعات خود از هوش مصنوعیکمک می‌گیرد که به این معنی است که نرم‌افزار بینش بهتری از داده‌های جمع‌آوری شده به شما می‌دهد و در گرفتن تصمیم‌های کوتاه مدت و بلند مدت بهتر عمل کنید.

 

در انتها

امروزه دنیا به سمت نرم‌افزارهایی در حال حرکت است که بتواند وظایف و اطلاعات بیشتری را در خود جای دهد و به اصطلاح، همه‌ کاره باشد. نرم‌افزار اتوماسیون مدیریت ناوگان، این کار را برای بخش ناوگان یک سازمان انجام می‌دهد و بهره‌وری و سرعت انجام کارها را به شدت بالا می‌برد. اگر علاقه دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید یا درباره‌ی سفارش یکی از این نرم‌افزارها مشورت بگیرید، می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت توسعه فناوری نیک آوازه ارتباط بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تماس از واتساپ