چگونه بوی شیر را از روی فرش از بین ببریم – نگین مشهد هلال

در این مقاله به نقل از سایت فرش نگین مشهد به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه بوی شیر را ازروی فرش از بین ببریم. همه ما در زندگی روزمره به این نکته توجه داریم که از فرش‌های خانه مراقبت کنیم مخصوصاً اگر مدل خاصی از فرش مانند فرش 1500 شانه یا فرش وینتیج باشد. ریختن هر ماده‌ای بر روی فرش اتفاقی ناخوشایند است مخصوصاً موادی مانند جوهر، قهوه و چای و سایر موادی که باعث ایجاد لکه و رنگ می‌شوند، پس ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که مواد رنگی بر روی فرش‌ها ریخته نشوند اما به موادی مانند شیر اصلاً توجه نمی‌کنیم زیرا ممکن است تصور کنیم که شیر هم مانند آب است و پس از خشک‌شدن اثری باقی نمی‌گذارد اما به طور مثال در عمل اگر چنین اتفاقی رخ دهد و شیر بر روی یک فرش ارزشمند و زیبا مانند فرش وینتیج یا فرش تراکم بالا مانند فرش 1500شانه بریزد و فرش تمیز نشود، پس از مدتی لکه‌ای بر روی فرش ایجاد خواهد شد، شاید بگوید که در آینده فرش را به قالیشویی فرستاده و پس از شستن فرش، لکه بر طرف می‌شود. اما این تصور کاملاً نادرست است زیرا پس از چند روز متوجه خواهید شد بویی نامطبوع فضای خانه را دربرگرفته است.

چگونه بوی شیر را از روی فرش از بین ببریم؟

دلیل این اتفاق این است که چون فرش 1500 شانه تراکم زیادی دارد شیر ریخته شده بر روی فرش به تاروپود فرش نفوذ کرده و پس از چند روز با توجه ‌به ترکیباتی که در شیر وجود دارد واکنش‌هایی در مجاورت هوا صورت پذیرفته و باعث بوی نامطبوع می‌گردد. پس توجه به نوع فرش و ضخامت آن هم بسیار مهم است، برای آشنایی بیشتر با فرش 1500 شانه و ویژگی‌ها و ضخامت آن می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرش نگین مشهد مراجعه نمایید.

چگونه بوی شیر را از روی فرش از بین ببریم؟

برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع شیر از روی فرش با دو حالت مواجه هستیم:

  1. شیر به تازگی بر روی فرش ریخته است.
  2. شیر قبلاً بر روی فرش ریخته است و الان لکه شیر باقی‌مانده و بوی نامطبوع می‌دهد.

اگر به‌تازگی شیر بر روی فرش وینتیج شما ریخته است باید ابتدا به جمع‌آوری شیر و پاک‌کردن فرش به‌صورت زیر اقدام کنید:

در گام نخست با یک‌پارچه حوله‌ای و یا اسفنج اقدام به جمع‌آوری شیر از روی فرش وینتیج نمایید، به این صورت که پارچه را بر روی محل ریختن شیر بکشید تا شیر جذب پارچه شود و سپس اقدام به فشار دادن پارچه در ظرفی کنید تا شیر آن تخلیه شود، این اقدام را تا حدی انجام دهید که دیگر اثری از شیر در ظاهر دیده نشود و رطوبت فرش گرفته شود. پس از آن نوبت به استفاده از پاک‌کننده‌ها می‌رسد.

شامپو فرش

در گام بعدی اگر شامپو فرش در دسترس دارید محل ریخته شده شیر بر روی فرش 1500 شانه را با شامپو فرش پاک کنید به این صورت که شامپو فرش را بر روی فرش ریخته و با استفاده از یک برس بر روی فرش بکشید و سپس حدود یک ربع ساعت صبر کنید پس از آن با استفاده از یک دستمال حوله‌ای خیس اقدام به پاک‌کردن لکه نمایید، می‌توانید این عمل را چند بار تکرار کنید البته بهتر است نوع فرش خود و ویژگی‌های آن را بررسی نمایید و درصورتی‌که تراکم شانه‌های فرش زیاد بود، این اقدام را چند بار دیگر انجام دهید تا شیر ریخته شده بین تاروپود فرش به‌صورت کامل خارج شود.

صابون مایع

. اگر شامپو فرش ندارید می‌توانید به نسبت دو به یک آب ولرم و صابون مایع را مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی قسمت موردنظر از فرش 1500 شانه بریزید و در ادامه فرش را با استفاده از اسفنج یا دستمال حوله‌ای پاک کنید، با توجه‌ به تراکم فرش می‌توانید این عمل را تکرار کنید تا مطمئن شوید فرش 1500 شانه به‌صورت کامل پاک شده است.

نوشابه

همچنین می‌توانید از نوشابه استفاده کنید و بر روی سطح فرش در قسمت موردنظر ریخته و پس از مدتی اقدام به پاک‌کردن کنید، البته بهتر است برای فرش وینتیج از راهکارهای اول و دوم استفاده کنید.

اگر مدتی از ریخته شدن شیر روی فرش گذشته است و شیر ریخته شده بر روی فرش خشک شده و لکه ایجاد شده است و نیز بوی نامطبوعی دارد می‌توانید از راهکاری‌های زیر برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع شیر ریخته شده بر روی فرش استفاده کنید:

جوش شیرین

برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع شیر ریخته شده بر روی فرش وینتیج در قدم اول می‌توانید از جوش شیرین که خاصیت جذب بو دارد استفاده کنید، به این صورت که آخر شب جوش شیرین را بر روی فرش ریخته و صبح آن را با جاروبرقی کاملاً جمع کنید تا اثری از آن باقی نماند، پس از این بوی نامطبوع از بین می‌رود و می‌توانید این کار را تا چند بار تکرار کنید.

سرکه

مقداری سرکه بر روی یک پارچه بریزید، سپس پارچه را بر روی محل موردنظر بکشید تا بوی نامطبوع از بین برود و پس از آن می‌توانید با یک پارچه تمیز اقدام به پاک‌کردن محل لکه نمایید.

پس از انجام مراحل بالا، درصورتی‌که هنوز هم مقدار کمی بوی نامطبوع وجود داشت، می‌توانید از مواد خوشبوکننده مانند گل محمدی استفاده کنید البته بهتر است به مقدار کمی باشد و این راهکار چندان توصیه نمی‌شود.

“در آخر اگر مراحل بالا برای از بین بردن بوی شیر روی فرش کارساز نبودند، می‌توانید اقدام به شست و شوی فرش در منزل کنید و یا از قالیشویی برای شستن فرش خود استفاده کنید. قالیشویی‌ها با داشتن دستگاه‌های بروز در زمینه شست‌وشوی فرش ماشینی، اقدام به تمیز کردن انواع لکه شیر محلی و گاوی، لکه قهوه روی فرش یا شیرکاکائو و رفع بوی نامطبوع آن می‌کنند. مهم‌ترین اصل در شست‌وشوی فرش، طریقه شست و شوی صحیح فرش است که از آسیب به فرش جلوگیری شود.”

ما در این مقاله از فروشگاه اینترنتی فرش نگین مشهد به بررسی نحوه ازبین‌بردن بوی شیر از فرش پرداختیم شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت فرش نگین مشهد مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

تماس از واتساپ