دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
Digital-Marketing-01
Digital-Marketing-01

آیا می دانید دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا با ابزار های دیجیتال آشنایی دارید؟ امروزه با پیشرفت علم و فناوری، اکثر فعالیت ها به روش اینترنتی انجام می شود. صاحبان کسب و کار ها برای فروش بیشتر محصولات خود از روش های زیادی استفاده می کنند که یکی از بهترین روش استفاده از بازار یابی دیجیتال می باشد.

به طور کلی خدمات دیجیتال مارکتینگ به وسیله ی رسانه های دیجیتالی مثل، صفحه های نمایشگر، موبایل و یا تلویزیون های هوشمند انجام می شوند. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دیجیتال مارکتینگ چگونه باید انجام شود؟ در پاسخ باید گفته شود که انجام هر کاری نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرای مرتب دارد.

دلیل اصلی پیشرفت نکردن اکثر کسب و کار ها نداشتن برنامه ریزی برای شروع کار می باشد، پس قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی دقیق نوشته و به طور منظم انجام دهید. در ادامه ی مطالب دیجیتال مارکتینگ توضیح داده شده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بعضی از افراد گمان می کنند که دیجیتال مارکتینگ تنها به برند سازی در بستر اینترنت محدود می شود و هیچ وسیله ی دیگری جز دیجیتال مارکتینگ محسوب نمی شود.

اما باید گفته شود که دیجیتال مارکتینگ مشمول بازاریابی محصولات و خدمات توسط هر دستگاه متصل به اینترنت می باشد و تنها به فعالیت های انجام شده در وب سایت محدود نمی گردد. تلویزیون مارکتینگ، تلفن های هوشمند، اپلیکشن مارکتینگ و دستگاهی که برای انجام دادن کار های گوناگون بتوان به اینترنت متصل کرد جز فعالیت های دیجیتال مارکتینگ محسوب می گردد.
شما توسط دیجیتال مارکتینگ می توانید مخاطبان خود را بشناسید و آن ها هدف قرار دهید.

انواع دیجیتال مارکتینگ چیست؟

۱. بازار یابی ایمیل
بازار یابی ایمیل در کشور ما به معنای ارسال ایمیل به تعداد زیادی از کاربران گوناگون است که کاملا اشتباه می باشد. در واقع بازار یابی ایمیل یعنی فرستادن ایمیل به اشخاصی که در خبر نامه عضویت دارند و قصد دارند از آخرین فعالیت ها اطلاع داشته باشند.
۲. اتوماسیون بازاریابی: در این روش بازاریابی به طور خودکار انجام خواهد شد، فرستادن پست شبکه های اجتماعی، ارسال ایمیل خبرنامه با توجه به وقت از قبل تعیین شده و گرفتن گزارش خودکار مثال هایی از این روش هستند.
۳. تبلیغات کلیکی: برای کلمه های کلیدی ویژه که جست و جوی زیادی دارند، در موتور های جست و جو تبلیغ می شود تا لینک سایت با توجه به ان کلمات نشان داده شود، سپس به ازای هر کدام از کلیک های صورت گرفته از مبلغ پرداخت شده برای شارژ کسر می گردد.
۴. افلیت مارکتینگ: یکی رایج ترین روش های بازاریابی و تبلیغات در دیجیتال مارکتیگ به حساب می اید که برای نشان دادن تبلیغ محصول و خدمات فرد دیگر هزینه دریافت می شود.
۵. بازاریابی شبکه های اجتماعی: این روش دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیت و به کارگیری انواع سوشیال می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی گوناگون، فعالیت در آن ها وسیله ی کمکی محسوب نخواهد شد، اما ضروری است.
۶. تولید و بازاریابی محتوا: این روش، یکی از بهترین و ارزان ترین روش های برند سازی و جذب کاربر محسوب می شود. هر محتوایی که موجب جذب کاربر می شود را باید تولید کنید و برای بازار یابی آن برنامه ریزی داشته باشید. اما باید گفته شود که موضوع، نوع و ساختار محتوا باید با هدف کسب و کار و وب سایت تناسب داشته باشد.
۷. فعالیت های مرتبط با سئو بهینه سازی:
یکی از مهم ترین اصولی که مدیر دیجیتال مارکتینگ به آن توجه داشته باشد، رعایت اصول سئو است.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

شما با کمک بازاریابی دیجیتال میتوانید مخاطبان خود را بهتر شناسایی کنید و آن ها را مورد هدف قرار بدهید. این نوع بازاریابی در مقایسه با تبلیغات فیزیکی هیچ محدودیتی در دریافت فیدبک از مخاطبان، شناخت، دسته بندی و ارسال پیام نخواهد داشت.
یکی از بستر های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ایمیل می باشد، شاید با خود بگویید که چقدر هزینه خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید همین روش را با سایر روش های فیزیکی که نامه های گوناگون را به آدرس های متفاوت ارسال می کنید مقایسه کنید، به این نتیجه خواهید رسید که دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه تر است و سرمایه شما سریع تر بازخواهد گشت.

گوگل به بزرگی برند توجه نخواهد کرد بلکه به فعالیت ‌های صورت گرفته در ابزار های دیجیتال مارکتینگ و مقدار کیفیت آن ها توجه خواهد کرد.
شایان ذکر است که دیجیتال مارکتینگ سبب می ‌شود، یک برند کوچک با داشتن یک استراتژی دیجیتال درست، با برند های بزرگ به راحتی رقابت کند و تا از آن ها سبقت بگیرد.
نکات مهم برای توسعه استراتژی دیجیتال مارکتینگ
شما باید قبل از داشتن استراتژی، جایگاه کنونی خود را با جایگاهی که می خواهید چند سال دیگه به دست بیاورید مقایسه کنید. در واقع شما باید در برنامه ریزی هدف، نیاز و جایگاه خودتان را مشخص کنید. به طور مثال شما برای ده سال دیگر برنامه ریزی کرده اید و برای رسیدن به یک هدف بزرگ باید در طول ده سال هدف های کوچک تری مشخص کنید تا با کمک آن ها به هدف بزرگ تردست بیابید. برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ نیز همین طور می باشد.

یکی از مهم ترین نکات آن دارا بود ابزارهای اندازه گیری می باشد تا بدانید روشی تبلیغاتی انتخاب شده ی شما چه میزان بازخورد داشته است مثل ایمیل مارکتینگ، ایمیل های ارسال شده را بررسی کنید که چه تعداد از آن ها خوانده و روی چه تعداد از آن ها کلیک شده است. لازم به ذکر است که شرکت شما چه بزرگ و یا کوچک باشه حتما به برنامه دیجیتال مار ‌کتینگ لازم دارد. در ادامه ی مطالب مشکلات نداشتن استراتزی دیجیتال مارکتینگ نوشته شده است:

نداشتن جهت
شرکت هایی که استراتژی ندارند، هیچ هدفی استراتژیکی برای رسیدن به چیزی که قصد دارند به طور آنلاین به دست بیاورند، نخواهند داشت به همین دلیل مشتری جدید جذب نخواهند کرد و نخواهند توانست رابطه عمیق و خوبی با مشتریان کنونی خود داشته باشند.

اگر هدف نداشته نباشید، منبع مناسب با هدف خود را نمی توانید بیابید، از این مقدار دسترسی به هدف خود را نیز نمی توانید ارزیابی کنید.
به دست آوردن سهم بازار توسط رقبا
اگر شما توانایی به دست آوردن سهم بازار نداشته باشید و منبع برای دیجیتال مارکتینگ ندارید و بدون هدف و راهبرد پیش بروید، رقیب های شما سهم شما را می گیرند و شما جایگاه خود را از دست خواهید داد.
پاشیدگی کسب و کار
یکی از مهم ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ، صبر می باشد. اما راه های میانبر دیگری برای بهبود کسب و کار موجود است، ولی باید گفته شود که موتور های جست و جو سایت شما جریمه می کنند و در پی آن رتبه ی شما پایین خواهد آمد و هیچ وقت نمی توانید به رتبه ی قبلی خود برسید.
قرار دادن بودجه کافی
اگر برای دیجیتال مارکتینگ منابع و مهارت های لازم را نداشته باشید در بازار رقابتی دوام نخواهید آورد و قادر به پاسخ گویی نیاز مشتریان نخواهید بود.
نتیجه گیری
همانطور که در مطالب بالا متوجه شده اید که امروزه یکی از روش های متداول تبلیغات دیجیتال مارکتینگ است که برای انجام آن باید یک استراتژی درست و دقیق داشت تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.
شما باید برای داشتن یک استراتژی درست هدف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به هدف ابزارهای اندازه گیری داشته باشید تا بتوانید در طول دوره میزان موفقیت خود را اندازه بگیرید
ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم در مورد دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید یک استراتژی درست برای دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید